Alla inlägg under februari 2010

Av Helena - 23 februari 2010 22:06

Hej

Mycket snö är det även i Lidköping som Kaiser bor, jag fick en del härliga bilder på honom idag. Tack för det Marie & Ben

  

  


Av Helena - 23 februari 2010 10:50

Hej

Idag fyller Mikael år! Stort Grattis!! Kalas blir det på Fredag för just nu är han i Göteborg och Jobbar, ha en bra dag Mikael!!!

Igår var Roberts pappa Magnus här och körde skoter med sina två yngsta barn, jag var bara tvungen att ta ett par bilder, lilla Liam gillade verkligen det där och det var inte lätt att få honom därifrån.

  

En stolt Liam

  

Liam och Saga

Anne och Jag tog en tur i området och tittade runt, det är kul detta med skoter. Hundarna har lärt sig att om det kommer en skoter och jag har overallen på så menas det att vi skall köra, tänk vad fort de lär sig. Robert och pappa tog en tur och då går de snabbt, men pappa ville inte åka med Robert vad kan det bero på.....så Robert åkte själv.


Av Helena - 21 februari 2010 09:56

Hej

För första gången sen jag flyttade hit kommer jag inte härifrån..det är såååå mycket snö och det har blåst drivor så till och med grannen med skotern körde fast drivor på 1,5 meter och vi har fått skottat in alla hundar i hundgårdarna så här ser det ut

  

   

Stackars Mikael får alltid ta det tyngsta och detr ju inte lätt för Shiborna att röra sig i alla denna snön

   

  

nätet till hundgårdarna börjar bli oroväckande låga

  

Vägen finns inte, det gav upp med att ploga efter förmiddan i går och det får sluta snöa innan de kan ta i tur med snön

jag tror alla håller med om att det vore väldigt skönt med vår nu!   

Av Helena - 15 februari 2010 07:40

Nu är det snart dags för en stor träff, och denna gång kommer det att vara en helg och det kommer jag att ha sen en stor träff/år. Vi kommer att vara på en lägergård där alla kan sova över. denna gång kommer det att vara inhyrda instrukörer som skall gå igenom.

-ledarskap

-lydnad

-spår

-info ang MH

-hundar i grupp (hunden beteende)

-aktivitet under promenad mm

-mycket mera

vi kommer även att ha drag så klart för huskyna, försäljning av emu-olja kommer att finnas på plats även en gemensam grillkväll på lördag, jag hoppas verkligen att ni kommer för det kommer att bli kul! sista helgen i maj är det som gäller vi ansluter på fredag och umgås och tränar hundar till söndag em. Denna gång kommer en avgift att behöva tas ut för boende och instruktörerna. hör av er för en intresseanmälan så vi vet om det går att genomföra.


Helena

Av Helena - 4 februari 2010 19:12

Ja då har det snöat igen! och det var likt ett kaos inne i Stan igår, jag skulle ju jobba och det var ju att man började oroa sig när man tittade ut på morron, Robert kom ner 06.30 och sa att han var ledig för bussarna kommer inte på grund av snön.

Det var bara att på med overallen och mössa och ut och skotta snö så hundarna kunde komma in i rast gårdarna det är ju lite lågt när där nu och man börjar oroa sig för att snart hoppar de över förra helgen höjde vi det på ett par ställen, denna helg får vi väl skotta en stig runt. Här plogade de  7 på morron och vägen ut till kyrkan var också plogad men sen....det var en upplevelse att köra och Robert ville till skolan så han åkte med mig. Det fanns ett körfält som man fick sicksacka sig emellan, istan var det ännu värre, ja, herregud nu räcker det!

men nog med gnäll...jag fick ett samtal från en valpköpare igår och det slutade ju med ett gott skratt. Jag har ju tidigare skrivit om Nemo som brukar vara här, detta är hans bror..kolla noga så att hundgården är rymningsäker, denna hund hade tagit sig ut och en gamal vän till husse ringde och sa att "jag tror din hund gick in på ICA"! nä, du skojar..men det stämde hunden hade tagit sig en egen promenad och på ICA Supermarket vad det ju dörrar som öppnar sig själva och då knallade han in, letade sig fram till Charken och Fiskdisken och försökte få sig lite gott, snacka om pinsamt eller, husse fick väldigt brottom att hämta sin hund, ja man slutar aldrig förvåna sig över vad dessa Husky hittar på!

  

Ovido - Quiz & Flashcards