Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Snökaos!

Av Helena - 4 februari 2010 19:12

Ja då har det snöat igen! och det var likt ett kaos inne i Stan igår, jag skulle ju jobba och det var ju att man började oroa sig när man tittade ut på morron, Robert kom ner 06.30 och sa att han var ledig för bussarna kommer inte på grund av snön.

Det var bara att på med overallen och mössa och ut och skotta snö så hundarna kunde komma in i rast gårdarna det är ju lite lågt när där nu och man börjar oroa sig för att snart hoppar de över förra helgen höjde vi det på ett par ställen, denna helg får vi väl skotta en stig runt. Här plogade de  7 på morron och vägen ut till kyrkan var också plogad men sen....det var en upplevelse att köra och Robert ville till skolan så han åkte med mig. Det fanns ett körfält som man fick sicksacka sig emellan, istan var det ännu värre, ja, herregud nu räcker det!

men nog med gnäll...jag fick ett samtal från en valpköpare igår och det slutade ju med ett gott skratt. Jag har ju tidigare skrivit om Nemo som brukar vara här, detta är hans bror..kolla noga så att hundgården är rymningsäker, denna hund hade tagit sig ut och en gamal vän till husse ringde och sa att "jag tror din hund gick in på ICA"! nä, du skojar..men det stämde hunden hade tagit sig en egen promenad och på ICA Supermarket vad det ju dörrar som öppnar sig själva och då knallade han in, letade sig fram till Charken och Fiskdisken och försökte få sig lite gott, snacka om pinsamt eller, husse fick väldigt brottom att hämta sin hund, ja man slutar aldrig förvåna sig över vad dessa Husky hittar på!

  

 
 
Linda o  Niklas

Linda o Niklas

4 februari 2010 21:59

Hahahaha Vilken syn...en husky på Ica!!!! Så pinsamt för husse o knalla in o hämta honom...hahahaha
Hur mycket fick han betala för att hämta ut honom då?? =)

Det här kommer jag att leva länge på!!!!

Kramar från oss i Motala som kommer att ha "lock" på hundgården när den är klar...hahahah

http://liloice.blogspot.com

 
inger

inger

6 februari 2010 08:48

Haha hade jag velat se en husky på ica men jag skulle inte vilja va husse/matte som ska hämta den fy så pinsamt men de är härliga våra små o stora vänner.Ha det kul i snön.(Men jag vill inte ha mer snö nu det räcker!!!!)kram från oss i V-bro

http://tjejledaren.blogg.se

 
Susanne

Susanne

6 februari 2010 10:57

Gött att du tagit dig fram, det har vi inte gjort!! Snacka om insnöade... Förstår att ni har kul i all snön med slädturer varje dag. Här går det knappt och gå på promenad för det är så jäkla mkt snö. Och rymmer det gör dom här också men det är ju inga problem när staketet är 40 cm istället för 120!!!
Hörs snart?
Kram Susanne

http://whoopis-goldens.blogspot.com

 
Susanne

Susanne

6 februari 2010 11:01

Glömde ju skriva att det ju förfärligt kul med husky på ica!! Stackars ägare bara och behöva hämta hunden där.
Kram igen

http://whoopis-goldens.blogspot.com

 
Ingen bild

helena

6 februari 2010 18:43

Ja Stackarn, han är då med om allt, här är det massor av snö och vi har idag kört nya spår och fick ta en tur, härligt. Staketet runt trädgården går mig till midjan så det är väl dags att snart skotta runt, fy,...

hörs
Helena

 
Ingen bild

Marie, Ben & Kaiser

7 februari 2010 14:52

Ha ha, man inser ju när man läser detta att lille Kaiser inte är så busig ändå :P Ha det så gott.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 18 september 2013 22:27


Husqvarnas Never Mind " Scoobie" född 2012-10-06     för mer information gå in på sidan Siberian Husky -valpar ...

Av Helena - 8 maj 2013 05:54

Ja då var äntligen våren här, underbart! Maja och jag var i Köping på ssuk utställning dagen efter Västerås och hon fick cert och BIR!! Bilderna blev inget vidare men så är det ibland, Nu saknas det 1 cert så är hon champion hon är nu anmäld till Vän...

Av Helena - 27 april 2013 19:18

Ja då är västerås avklarad och det var en mycket lyckad dag!! C.I.B Ch O. Knock you out BIR, O. Private collektion CK 2 BH, O.Out of control VG, O. Once upone a time EXE, O. Litsuko CK 4 BH. Och så tävlade vi även med samma uppfödargrupp som vi hade ...

Av Helena - 24 april 2013 21:40

Från och med 1 maj 2013 måste man ha pass och avmaskning av veterinär mot dvärgbandsmask och infört i passet för att åka till Norge, det blir nog bättre det tror jag eftersom dessa papper man skrev i själv blev det nog ingen ordning på, man var ju tv...

Av Helena - 23 april 2013 22:05

Ja nu är äntligen våren här efter en lång vinter...och mycket har hänt igen. Dom mesta läser ju händelserna på facebook så därför är jag lite inaktiv här . Min älskade Miyagi gick ur tiden den 22/1 och lämna ett stort sår i hjärtat han var en under...

Ovido - Quiz & Flashcards