Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Nya Regler

Av Helena - 24 april 2013 21:40

Från och med 1 maj 2013 måste man ha pass och avmaskning av veterinär mot dvärgbandsmask och infört i passet för att åka till Norge, det blir nog bättre det tror jag eftersom dessa papper man skrev i själv blev det nog ingen ordning på, man var ju tvungen att stanna i tullen för att visa dom och tidigt på morron när man är på väg till utställning var det ju ingen på tullen. Det värsta är ju att det kostar ca 300:- / hund att får det gjort varje gång man skall till norge men då är det, inget värre än förr då man var tvungen att ha friskintyg för att åka.  På måndag åker Titti till veterinären för rabies och dhppi vacc pass har hon redan så det var ju bra, Maja skall få ett men tar det när Lowe fyller ett år då han skall få ett med, dom andra har redan och det är ju bra.

Idag har det bara regnat och blåst så vi tog oss en vilodag, mina ben ville det har jag inte kramp så är det värk märkligt vila nu inför utställningarna till helgen då Lowe, Baloo, Blizzak, Lykka, och lilla Maja åker till Västerås på söndag skall Maja på SSUK i köping, kl 04.00 lördag morron går bilen övernattar gör Maja Lowe och Jag hos snälla Eva Seger, det skall bli såååååå trevligt.

 
 
Sara & Kumo

Sara & Kumo

25 april 2013 18:58

Å va kul att du kommer till Rocklunda! Jag ska dit och titta så då ses vi där :)

http://hundfylldadagar.blogspot.se

 
Ingen bild

helena

25 april 2013 19:59

Vad roligt!!! syns på lördag.

 
paper writing service

paper writing service

16 december 2016 09:16

Thanks a lot for the information, I actually didn't know! I have to change it as quickly as possible because it can cause a lot of problems!

http://writ-ing.services

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 18 september 2013 22:27


Husqvarnas Never Mind " Scoobie" född 2012-10-06     för mer information gå in på sidan Siberian Husky -valpar ...

Av Helena - 8 maj 2013 05:54

Ja då var äntligen våren här, underbart! Maja och jag var i Köping på ssuk utställning dagen efter Västerås och hon fick cert och BIR!! Bilderna blev inget vidare men så är det ibland, Nu saknas det 1 cert så är hon champion hon är nu anmäld till Vän...

Av Helena - 27 april 2013 19:18

Ja då är västerås avklarad och det var en mycket lyckad dag!! C.I.B Ch O. Knock you out BIR, O. Private collektion CK 2 BH, O.Out of control VG, O. Once upone a time EXE, O. Litsuko CK 4 BH. Och så tävlade vi även med samma uppfödargrupp som vi hade ...

Av Helena - 23 april 2013 22:05

Ja nu är äntligen våren här efter en lång vinter...och mycket har hänt igen. Dom mesta läser ju händelserna på facebook så därför är jag lite inaktiv här . Min älskade Miyagi gick ur tiden den 22/1 och lämna ett stort sår i hjärtat han var en under...

Av Helena - 23 december 2012 19:08


 

Ovido - Quiz & Flashcards