Alla inlägg under augusti 2010

Av Helena - 16 augusti 2010 07:39

Ja då har det varit en utställninges helg igen och den har varit lyckad på flera sätt! min gåda vän Sara med Hera; Luna och Zues kom upp på fredagen och vi fixade och donade och på lördag morron bar det iväg till Åmåls inofficiella utställning men valparna och Hera och det slutade lysande!

 

"Nex" O. Next Generation BIS-VALP!!

  

Nex skötte sig utmärkt trots att han aldrig tränat på detta! men han är ju som han är helt underbar!

 

"Hera" O. Morning Star BIS VUXEN!!!  Stort Grattis Sara!  

"Hera"

Stort Grattis till Lena och Okami's Jiro till cert cacib BIR i Askersund!!!!

På söndagen bar det iväg till Oslo och Norsk vinnare och jag säger då det och jag var inte ensam med att tycka att NKK tagis sig vatten över huvudet med att ha 2 dagars på Bjerke travbana det var så trångt att även om vi satt så trång i hop och tog så liten plats så klev folk över benen på oss, ja, ja hundarna då, jag Alva var 3 bästa tik och Titti 4 bästa tik och Sara var med med Luna så blev 3 i unghundklassen, men vi hade det mycket trevligt och tack än en gång Sara för en mycket trevlig helg!!

Nu är jag snart på väg och skall åka till Stockholm och para Tula med Fluffy och jag hoppas det går bra lilla Mimmi och Leffe får följa med på en tripp till Storstan, jag här av min när jag kommer tillbaka och meddelar om allt gick som förväntat!!

Av Helena - 7 augusti 2010 22:32

Ja då har Skk Int i Svenstavik varit och där har det varit Okami's hundar och gjort bra ifrån sig och jag är mycket nöjd!

Stort Grattis till Anki och Okami's Key To Success " Kelsy" till sitt första CERT!!! och 2 bästa tik med R-cacib, Kesly är bara ställd 4 gånger och på det har hon 3 CK 1 cert, 2 st 2 bästa tilk och en 4 bästa tik, bra gjort!!

 

Kelsy

  

Kelsy

Hennes kullbror "Blizzak", Okami's Knock you out var där med matte Eva och även dom var 2 bästa hane med R-cacib!! stort grattis

  

Blizzak & Eva

Av Helena - 1 augusti 2010 21:52

Ja då var Ransäter över för denna gång och det blev en mycket lyckad helg!

  

Okami's Knock you out " Blizzak" fick sitt 3.e cert och BIM Stort Grattis!!!

Stort Grattis till André och Hanks dotter Bedarra Which Witch Is Which till BIR!

domare denna gång var leif Lehman Jörgensen DK

  

det var även första gången som Linda och jag tävlade mot varann och Linda visade husky första gången på skk och det gjorde hon utmärkt!! Nemi fick 1 och 3 i Ökk och Alva 3 bästa tik och R-cacib Uppfödarklass med Okami's: Hot Devil, Heart of Gold, Just talk about alva, Knock you out , en grupp vi fick HP på. Lilla Mimmi fick 1 HP i Junior klass,


SHIBA SPECIALEN!!

Okami's Jiro 2 CK i Unghundsklassen och Okami's Banzai BIS-2 Veteran ! Stort Grattis!!

Tack alla för en mycket trevlig helg!!!

Ovido - Quiz & Flashcards