Alla inlägg under april 2012

Av Helena - 29 april 2012 19:25

Nu är valparn redan 5 veckor...veckorna bara rusar i väg känns det som,dom är helt underbara och jag är jättenöjd med dom.

GRATTIS!!

Eva Seger som i går blev BIR i Västerås med Okami's Magic Moments och 2 BH med Okami's Knock you out!


Yvonne Dåback som idag blen BIM och Cert med Okami's Harukoma i Norge!

Vill även passa på att påminna om Kennel träffen som är sista helgen i Maj gå in på länken "Träffar"

 

  

   

Röd Hane

    

Grå Hane

    

Grå Tik

     

Mörk Grå tik 

Av Helena - 14 april 2012 22:19

Tiden går fort de är redan 3 veckor och de börjar leka och tulta runt.

Röda Hanen

 

 

Gråa Hanen

     

Mörka tiken

   

Ljusa Tiken

   

Hanarna

 

tikarna

 

Av Helena - 14 april 2012 22:09

Ja våren är en underbar tid och man kan vara ute med hundarna längre på kvällen och då blir det ofta lite lydnadsträning och det är ju trevligt, Linda och Mimmi har varit här under lovet och vi har tränat lite. Leffe fullkomligt älskar lydnadsträning min underbara hund där stämmer kemin helt!

 

fria följet börjar "sitta" 

 

inkallning i full fart

     

han släpper aldrig min vänstra sida inte ens i vändningar 

 

kontakten är fullkomlig! 


 

träning ger färdighet!

       

dom är duktiga!

Av Helena - 9 april 2012 10:48

Ja påsken kom ju och 4 lediga dagar , helt underbart!! man jobbar nog lite för mycket och ibland tar det ut sin rätt..man känner sig helt utpumpad men så är det att vara egen och ibland längtar man efter att vara anställd då man bara kan ta ledigt, jag har väl kommit till en gräns nu tror jag , mitt liv skall väl vara mer än att serva andra..jag säger bara det att Tack gode gud för min mamma som alltid ställer upp, att bli kennelhjälp på gamla dar var nog inget hon hade planerat men hon finns alltid till hands, speciellt vär jag har valpar, tack snälla mamma!

Slut på självömkan nu, Helgen har varit underbar och Eva Seger kom en sväng både på fredan och på söndan lördagen hade hon unnat sig lite spa i Karlstad en hotellhelg bara hon och sina hundar, varför gör man inte det oftare? på fredan umgicks vi och åt gott tittade på valparna, på söndagen var även Kikki här och vi tittade på valparna grillade och tog en tur med hundarna, vi fick besinstopp förstås men vi har ju draghundar så det var ju inga problem Idag fick inte Alva vara med eftersom hon är mammaledig, Donzi och Blizzak var ju med istället, tack snälla ni för en underbar dag, mycket skratt och trevligt sällskap det livar vekligen upp, idag har kära Linda och Mimmi kommit och skall vara valpvakt under vackan dom har ju påsklov.

Valparna 2 veckor


     


Kikki & Jag och

länst fram Leffe & Nemi, Hank & Fiona, Donzi & Blizzak, Kenny , Nemo

 


 

Av Helena - 3 april 2012 19:15

                                                  
                               Females



Hanar



Vi har fortfarande 2 hanvalpar shiba kvar helt underbara födda 27/9-11

säljes helt enligt skk regler, du som vill köpa nån skall  han tidgare hundvana och ett stort hundintresse.

 

Okami's Naoko

   

Okami's Nehan

Ovido - Quiz & Flashcards