Alla inlägg under maj 2011

Av Helena - 22 maj 2011 22:09

Jag då var han hemma "på Prov" lilla Kenny...och han är INTE bra, han var feberfri idag på djursjukhuset och mycket piggare men nu på kvällen har febern kommit tillbaka inget roligt han ligger och är väldigt slö jag har ringt in och jag skulle avakta till i morron han har nu 39,1 i temp stiger det över 39,5 får han läggas in igen...och ingen vet vad detta är de har provat för allt och det visar mycket blod i urinen och en kraftig infektion men var??!!

Av Helena - 21 maj 2011 17:28

ja jag kan ju inte låta bli att gratta Mikael & H-G till sin 3.e plats på Europa mästerskapen ( EM) i Trollingfiske!! De är just nu i Karlshamn där Laxfestivalen är och EM och har varit där hela veckan de har hittills haft en mycket lyckad helg! Stort Grattis!!

 


Annars vet jag inte vad jag skall säga, det börjar väl bli tjatit med dessa sjuka hundar, nu är det Kennys tur han ligger inlagd i Karlstad och ingen vet vad det är för fel. han fick i torsdags kväll jätteont i magen så illa att magen krampade och hade 40,5 i feber, vi for i väg till veterinären i Säffle och vi röntgade och tog prover men ingen direkt fel hittades han kissade även blod....nu fick jag ju lite lätt panik kan jag säga..fredag morron var han inget bättre varesig mat eller vatten fanns det ingen intresse för så jag for till karlstad där han lades in direkt. Nu har jag pratat med veterinären och han är oförändrad lika hög feber och proverna visar en infektion han får antibiotika, dropp och medicin för sin magkatarr, det är ju inte bra för Kenny att vara utan mat precis,

Här hemma är de såååå tommt han lever ju inpå mig hela tiden är med på allt jag gör, lite jobbigt är det ...det är bara att vänta på att veterinären ringer i morron, hoppas han får komma hem då...

Av Helena - 16 maj 2011 19:14

Nu i helgen var det årets kennelträff och återigen mycket lyckad, vädrergudarna var med oss och regnet kom på natten, vilken tur man har va´? På fredag anälnde de som reste och hade bokat övernattning, på lördag morron satte vi igång med ded en tipspromenad med hunda och senare kom Mikaela och Akitan Ronja och visade oss lite grunder för freestyle och det var mycker intressand leffe och jag provade lite.

Annars blev det lydnadsträning med Daniel och valpkurs med Johanna och drag med mats, vi hade även detta år en bytar dag med hundsaken som var populärt mycket blev bytt, även lite andra saker fanns att köpa. På söndane fick valparna träna spår och annat de blev goda vänner alla tyvärr fattades det en pga ägarens sjukdom men det var jättekul för alla nu som kom! Tack alla och Tack Johanna och Daniel för all hjälp, ni är fantastiska!! Tack Peter och Caolina för ett utmärkt jobb i köket hoppas ni kommer nästa år..och tack alla valpköpare och hjälpredor ingen nämnd ingen glömd! Jag kommer att lägga ett album på hemsidan men mikael har tagit datan med sig så det kommer till helgen, dom finns även på facebook.

 

Akitan Ronja visar trick, mycket trevligt att se ett så fint samarbete mellan hund och förare!

Av Helena - 6 maj 2011 20:41

Ja det är inte varje dag blombudet knackar på och tänk vad mycket en blomma gör! Tack snälla Tobbe och Sara!!!

    

Av Helena - 6 maj 2011 20:34

Ja det var ju det och det händer ju nåt hela tiden, Nu har vi varit på inoff utställning med valparna Kicki och jag var på Mariebergskogen i Karlstad,och denna gång gjorde Majas syskon Leika och Shiro debut. Det är trevligt med utomhus utställningar om det inte blåser!! herregud vad det blåste, vi fick stuva in oss alla i tältet så gått det gick och med så trevligt sällskap går allt.

   

leika blev 2 med hp,

 

Shiro blev BIM

 

Maja blev BIR och BIG-3 men hon vill inte springa....."stönig"den..

Tack alla ni för en trevlig dag!

Ovido - Quiz & Flashcards