Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Då var det Fionas tur...

Av Helena - 18 januari 2011 22:21

Ibland känns det som om man skall ge upp...Hilda har knappt läkt förrän det var dags igen.

Fiona har varit lite "trött" de senaste dagarna, vi körde torsdag, helt ok, fredag, helt ok, men lördagen ville hon inte men hon sprang väl med men inte mycket mera, det var en snabbtur i nysäter eftersom vi skulle vidare och gratta Lisbeth som fyllde år och passade på att ta en tur med hundarna. Jag kände ju när vi åkte hem senare en doft i bilden som man kännt förrut men ..väl hemma så fick hon gå in i en annan hundgård där man lättare kan ha lite uppsikt, ingen feber men ändå inte sig lik, jag var ute sent och kolla de till henne innan natten. På morron var det ingen feber men frammåt middan vad det 39,1 och flytningar och det var bara att ge sig iväg till karlstad, mycket riktigt en livmoder på 4,5 cm inget bra Fiona fick bli kvar och opererades nästan direkt, igår var jag och hämtade henne och självklart har hon ont , stackarn, metacam i 3 dagar och tratt. Hon har redan vält 2 vattenskålar och pinkat i min säng och det har gått ett dygn, men hönsmamma som man är så gör det ju inget, hon är ju sjuk...inte lätt när man aldrig varit sjuk eller haft tratt. Hildas provsvar skulle kommit igår men inte, hon är ju sydd igen eftersom vi skickat iväg en sådan där "bula" torsdag skall jag ta bort hennes stygn....jaha nog med det, annars är allt bra förrutom att jag är fökyld.

 
 
Linda o  Niklas

Linda o Niklas

19 januari 2011 11:14

Men usch va hemskt! Hoppas hon blir bra snart och krya på dig du oxå. Tänker på er. Kram Linda

http://liloice.blogspot.com

 
Ingen bild

inger

26 januari 2011 09:19

Krya på er allihopa så hörs vi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 18 september 2013 22:27


Husqvarnas Never Mind " Scoobie" född 2012-10-06     för mer information gå in på sidan Siberian Husky -valpar ...

Av Helena - 8 maj 2013 05:54

Ja då var äntligen våren här, underbart! Maja och jag var i Köping på ssuk utställning dagen efter Västerås och hon fick cert och BIR!! Bilderna blev inget vidare men så är det ibland, Nu saknas det 1 cert så är hon champion hon är nu anmäld till Vän...

Av Helena - 27 april 2013 19:18

Ja då är västerås avklarad och det var en mycket lyckad dag!! C.I.B Ch O. Knock you out BIR, O. Private collektion CK 2 BH, O.Out of control VG, O. Once upone a time EXE, O. Litsuko CK 4 BH. Och så tävlade vi även med samma uppfödargrupp som vi hade ...

Av Helena - 24 april 2013 21:40

Från och med 1 maj 2013 måste man ha pass och avmaskning av veterinär mot dvärgbandsmask och infört i passet för att åka till Norge, det blir nog bättre det tror jag eftersom dessa papper man skrev i själv blev det nog ingen ordning på, man var ju tv...

Av Helena - 23 april 2013 22:05

Ja nu är äntligen våren här efter en lång vinter...och mycket har hänt igen. Dom mesta läser ju händelserna på facebook så därför är jag lite inaktiv här . Min älskade Miyagi gick ur tiden den 22/1 och lämna ett stort sår i hjärtat han var en under...

Ovido - Quiz & Flashcards