Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Mycket har hänt sen sist igen.....

Av Helena - 12 september 2010 09:40

Ja då var det så igen att jag är dålig på detta med att hålla bloggen och hemsidan uppdaterad men jag får ta mig i kragen med det....


STORT GRATTIS!!! Eva & Blizzak som i Högbo tog sitt 5 cert och cacib och blev BIM!!!

STORT GRATTIS!! Linda och Bella som blev BIS-4 på inoff utställning i Tranås i går.


Här har vi haft det ganska svalt de senaste veckorna och hundarna är nu igång med sin träning och i går var jag hos min mycket goda vän Kikki i Nysäter och tränade hundar och som vanligt hade vi det mycket trevligt med duktiga hundar och gott fika. Kikki har ju köpt sig en 3-hjuling och i går fick jag henne att prova den med 4 hundar och det gick jättebra!

  

kolla själva..

Tyvärr har vi ju fått varg i skogen igen och en hund, en Basset, blev ett offer för den...nu vågar vi inte ha Nex lös med när vi kör eftersom vi är nära den platsen , så han fick vara med igår för första gången och det gillade han skarpt, han syns längst till höger på bilden. Ikväll kommer Kikki och Nemo igen och då tar vi en sväng med 4-hjulingen och hela gänget, underbart!


 
 
Linda o  Niklas

Linda o Niklas

12 september 2010 18:49

Åh så kul det ser ut! Vill oxå, synd att det är så långt mellan oss.
Läskigt med varg så nära inpå! Här i Motala har vi bara 3 vargar o dom heter Lilo , Ice o Bella ;)
Kram på dig!

http://liloice.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 18 september 2013 22:27


Husqvarnas Never Mind " Scoobie" född 2012-10-06     för mer information gå in på sidan Siberian Husky -valpar ...

Av Helena - 8 maj 2013 05:54

Ja då var äntligen våren här, underbart! Maja och jag var i Köping på ssuk utställning dagen efter Västerås och hon fick cert och BIR!! Bilderna blev inget vidare men så är det ibland, Nu saknas det 1 cert så är hon champion hon är nu anmäld till Vän...

Av Helena - 27 april 2013 19:18

Ja då är västerås avklarad och det var en mycket lyckad dag!! C.I.B Ch O. Knock you out BIR, O. Private collektion CK 2 BH, O.Out of control VG, O. Once upone a time EXE, O. Litsuko CK 4 BH. Och så tävlade vi även med samma uppfödargrupp som vi hade ...

Av Helena - 24 april 2013 21:40

Från och med 1 maj 2013 måste man ha pass och avmaskning av veterinär mot dvärgbandsmask och infört i passet för att åka till Norge, det blir nog bättre det tror jag eftersom dessa papper man skrev i själv blev det nog ingen ordning på, man var ju tv...

Av Helena - 23 april 2013 22:05

Ja nu är äntligen våren här efter en lång vinter...och mycket har hänt igen. Dom mesta läser ju händelserna på facebook så därför är jag lite inaktiv här . Min älskade Miyagi gick ur tiden den 22/1 och lämna ett stort sår i hjärtat han var en under...

Ovido - Quiz & Flashcards